Kaip elgtis karštuoju metų periodu? | GO tour Kaip elgtis karštuoju metų periodu? | GO tour

Kaip elgtis karštuoju metų periodu?

Per ilgą laiką pastebėjome, kad atostogautojai dažniau renkasi šiltu oru pasižyminčius kraštus. Tad siekdami patarti ir tuo pačiu pasirūpinti, kad keliaujančiųjų atostogos neapkarstų nusprendėme dar kartą visiems priminti kokie yra geriausi būdai pasirūpinti savimi ir savo artimaisiais, šiltuoju metų periodu.

Svarbiausia apsirengti tinkamai:Untitled design (52)

  • stenkitės dėvėti tik natūralaus pluošto, laisvus, lengvai ir gerai praleidžiančius orą drabužius;
  • patartina vengti sintetinių audinių;
  • tinkamiausi yra šviesūs drabužiai, nes jie geriau atspindi saulės spindulius;
  • stenkitės avėti kokybišką odinę avalynę;
  • patartina pridengti galvą skrybėle, kepurėle ar skraiste;
  • ribokite buvimo karštyje trukmę ir  fizinį aktyvumą;
  • tvankiomis bei karštomis dienomis pataritina nesportuoti, šiltuoju metų laiku fizinius darbus stenkitės atlikiti iš ryto ar vakare, nustatytas pavojingiausias žmogui laikas yra nuo 11 iki 17 val.;
  • visiems darbdaviams patariame atkreipti ypatingą dėmesį į savo darbuotojus, kurie dirba lauko sąlygomis. Būtina pasirūpinti tinkama jų apranga, ar prižiūrėti kad jie tokią dėvėtų;
  • kuomet yra karšta patartina judėti ir viską daryti kurkas lėčiau nei įprastai, o asmenys, dirbantys lauke, turėtų sumažinti savo darbo krūvį, nes kuo sunkesnius darbus žmogus dirba, tuo daugiau šilumos pasigamina jo organizme, todėl kyla pavojus perkaisti;
  • žmogui organizmą patartina pratinti prie karščio iš lėto, po truputį, tai ypatingai svarbu vyresnio amžiaus žmonėms;
  • stenkitės riboti praleistą laiką karštoje aplinkoje, nebūkite saulėkaitoje, venkite tiesioginių saulės spindulių, ypatingas pavojus – užmigti saulės atokaitoje;
  • patartina kuo daugiau laiko praleisti vėsiasnėse patalpose;
  • jei įmanoma išvykte iš didmiesčio, tai ypatingai svarbu vyresnio amžiaus asmenims ar mamoms su mažais vaikais, taip pat tiems kas turi širdies sutrikimų.

Gerkite sUntitled design (53)kysčius dažniau nei jus troškina:

  • geriausiai yra gerti kuo stipresnės mineralizacijos, patartina be angliarūgštės, vandenį nes esant karštam orui žmogus labiau prakaituoja ir su prakaitu netenka daug skysčių bei mineralinių medžiagų;
  • jei prakaituojate intensyviau, patartina gerti pomidorų, citrusinių vaisių ar slyvų sultis;
  • stenkitės vengti alkoholio bei gėrimų su kofeinu, mažiau vartokite saldžių gėrimų, nes jie skatina vandens pašalinimą iš organizmo;
  • patartina iš karto daug negerti, yra kurkas geriau gurkšnoti nuolat bet po truputį, o ne tada kai jus pradeda kankiti troškulys;
  • troškulį geriausiai malšina drungnas vanduo, arbata arba vanduo pagardintas citrinos sultimis;
  • reiktų žinoti, kad gėrimai su ledukais, esant karštam orui, nemalšina troškulio, o geriant ledinį vandenį ar kitą gėrimą, galite tiesiog peršalti (nes toks gėrimas tik atšaldo jūsų gerklę bei skrandį);

Valgykite lengvai virškinamą maistą ir saikingai:

  • patariame valgyti kuo lengviau virškinamą maistą, o dar geriau vartokite kuo daugiau vaisių ir daržovių;
  • stenkitės valgyti kuo daugiau skystų, mažo riebumo produktų;
  • venkite riebių ar sunkiai virškinamų maisto patiekalų.

Saugokite odą nuo saulės nudegimų:Untitled design (51)

  • patariame vengti saulės nudegimų, nes tai sukelia ne tik laikiną diskomfortą, bet ir odos tiesioginių funkcijų susilpnėjimą (oda tampa mažiau vėsinama);
  • naudokite tinkamus, odos apsauginius kremus;
  • po žiemos ar vėsaus pavasario, neskubėkite mėgautis saulės voniomis, patartina odą pripratinti prie saulės spindulių palaipsniui;
  • stenkitės nepamiršti ir akinių nuo saulės (visada yra geriau naudoti akinius su ultravioletinių spindulių filtrais);

Stenkitės neperkaisti:

Perkaitimas arba dar kitaip vadinamas šilumos smūgis yra pavojinga žmogaus sveikatai organizmo būklė. Tokiu atveju dažniausiai sutrinka kūno temperatūrą reguliuojantis mechanizmas, taip susikaupia per didelis kiekis šilumos asmens organizme. Kuomet žmogaus kūnas nesugeba pašalinti šio pertekliaus, tada pakyla kūno temperatūra. Bet jeigu taip atsitiko, tada patartina:

  • galvą  ar kūną vėsinti šaltame vandenyje, suvilgytu kompresu;
  • atsigaivinti vėsiu vandens ar sulčių gėrimu;
  • pagulėti ramybėje, ant nugaros, po kojomis pakišant pagalvę (tai pagerins galvos ir širdies kraujotaką).